Педагогічний стаж: 20 років.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.
Звання: вчитель-методист.
Освіта: Донецький національний університет, 2006.
Педагогічна ідея: «Інтерактивні методи та прийоми на уроках інформатики як засіб підвищення ефективності навчання»
Ми повинні виховувати так, щоб дитина почувала себе шукачем і відкривачем знань. Тільки за цієї умови одноманітна, напружена, стомлююча робота школяра забарвлюється радісним почуттям і може принести маленьким людям переживання творця.
В.О. Сухомлинський
Провідна ідея досвіду полягає у тому, що поряд із традиційними методами обов'язково треба використовувати інтерактивні методи, що можуть активізувати учнів, направити їх в потрібне русло. Комбінуючи на уроках інноваційні і традиційні методи роботи, я намагаюсь створювати умови для розвитку особистості учня.
Сучасна школа повинна допомогти учням відчувати себе впевненими на ринку праці, вміти адаптуватися до соціальних змін і криз у суспільстві, бути психологічно стійкими, розвивати здатність до самоорганізації. Тому я спрямувала свою діяльність на вирішення наступних задач:
· розвивати кожного учня як творчу особистість, здатну до практичної роботи;
· залучати кожного учня до активної пізнавальної діяльності;
· формувати навички дослідницької діяльності;
· розвивати критичне мислення, формувати в учнів цілісну картину світу;
· грамотно працювати з інформацією.
Технології реалізації провідної педагогічної ідеї та її компонентів
На мою думку, формування інформаційної компетентності учнів відкривають саме інноваційні методи навчання. Їх розробка та впровадження в педагогічний процес є одним з найбільш перспективних напрямків в освітньому просторі. У своїй практиці я використовую такі сучасні освітні технології:
· інформаційно-комунікаційні технології;
· технології рівневої диференціації та індивідуалізації;
· інтерактивні технології;
· ігрові технології;
· тестові технології;
· проектні;
· здоров'язберігаючі технології.
Сучасний урок інформатики має бути націлений на вирішення таких задач:
− розвиток цифрової компетентності учнів;
− формування навичок проєктної та дослідницької діяльності;
− розвиток критичного мислення;
− формування цілісної картини світу;
− виховання медіаінформаційної грамотності.
У досягненні цих задач найсприятливішими є інтерактивні методи та прийоми. Основна мета, що покладена в основу інтерактивних технологій навчання, − якісний рівень знань, створення ситуації успіху, сприятливі умови для повноцінної діяльності кожної дитини.
Отже, у своїй практиці спираюсь здебільшого на технології кооперативного навчання та критичного мислення. Використовую методи й прийоми, які сприяють загальному розвитку учнів, підвищують їхню цифрову компетентність («Синтез думок», «Коло ідей», «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Дерево рішень», «Ромашка», «Спіймай помилку», «Займи позицію», «коло Венна», «щоденник Елвермана», аналіз ситуації, незакінчений ланцюжок, рольові ігри).
Це дає змогу мені організувати навчання так, щоб усі учні були залучені до процесу пізнання, коли кожен робить індивідуальний внесок, обмінюючись знаннями, ідеями, способами діяльності з іншими.
В уроки з молодшими школярами намагаюсь включати ігрові форми навчання. Це вправи «Шифрувальник», «Хто швидший», «Пазли». Для формування стійкого пізнавального інтересу до інформатики використовую логічні задачі, загадки, ребуси. Я вважаю, що використання на уроках ігрових технологій забезпечує досягнення єдності емоційного й раціонального в навчанні. Так включення в урок ігрових моментів робить його цікавішим, створює в учнів гарний настрій, полегшує подолання труднощів. Я використовую їх на різних етапах уроку. Так на початку уроку включаю ігровий момент «відгадай тему уроку», при закріпленні вивченого матеріалу – «знайди помилку». Усе це спрямовано на розширення кругозору учнів, розвиток їх пізнавальної діяльності, формування певних умінь і навичок, необхідних у практичній діяльності.
Під час дистанційного навчання розробляю квести, створюю уроки. Використовую застосунки та сервіси: Google Meet, Classroom, Learning Apps, Jamboard, український освітній онлайн-портал для вчителів «На Урок», національну освітню платформу «Всеосвіта». Як правило, урок-журнал, урок-відкриття, дослідження, ділова гра, практикум, захист проєктів мотивують учня, підштовхують його до певних міркувань, допомагають сформувати неповторний, індивідуальний, особливий погляд на життя. Для таких уроків характерні групова робота, висока активізація діяльності, вироблення партнерського стилю взаємин, підвищення інтересу до навчального матеріалу. Учні на основі власного життєвого досвіду, враховуючи свої можливості, знаходять істину та роблять відповідні висновки.
Наприклад, учні 9 класу розроблюють проєкт «День народження маленької дівчинки/хлопчика», у якому надають сценарій та кошторис свята, створюють програму для обчислення вартості, розроблюють свою візитівку, складають план розсадки гостей тощо. У проєкті учні використовують всі програми, які вони вивчали протягом року, таким чином повторюючи все вивчене.
Учні 10 класу розробляють проєкт власного бізнесу, так само показуючи знання та вміння працювати у вивчених за рік програмах, проте додатково вони захищають свої проєкти та самостійно оцінюють. Для таких уроків ми заздалегідь обираємо рецензента (який вказує на помилки при захисті проєкту), опонентів (які ставлять проблемні запитання щодо захисту), меценатів (які вирішують, який проєкт вартий фінансування), спостерігачів (які оцінюють корисність цього продукту для нашого міста, його продуманість, облаштованість тощо).
Такі проєкти дітям дуже подобаються, бо у них немає обмежень у виконанні: можна відкривати друкарню, продавати хот-доги, в’язані шкарпетки або надавати освітні чи нотаріальні послуги. У процесі роботи їм самостійно доводиться знаходити ціну оренди, вартість товарів та послуг, враховувати витрачену енергію та воду, платити податки та заробітну плату.
Вивчаючи в 11 класі тему «Ассеss», пропоную учням розробити базу даних класу, в якій створити різні таблиці та форми. Під час виконання вони вчаться робити запити й звіти різної складності, форматувати їх. Окрім цього, можна з легкістю використовувати різнорівневі завдання.
Щодо позакласної діяльності – залучаю учнів до створення буклетів до загальнодержавних свят, листівок до визначних подій, інформаційних брошур. Також учні розроблюють навчальні презентації (на знання правил дорожнього руху, правил українського правопису, знання казок, предмета «Я пізнаю світ» тощо); беруть участь у конкурсах та олімпіадах з інформатики.
Підсумкові уроки організовую нетрадиційно - як урок-гру, урок-проект, для яких характерні колективні форми навчання, висока активізація діяльності, вироблення партнерського стилю взаємин, підвищення інтересу до навчального матеріалу.
Результативність:
Участь та результати учнів ЗОШ №7 в міських олімпіадах 2023-2024 н.р.
1.Звєрєв Олександр 11 клас - ІІІ місце (інформаційні технології)
2.Ткаченко Олександр 11 клас - І місце (інформаційні технології)
3.Сибірцев Павло 11 клас - ІІІ місце (інформатика)
4.Давидов Ілля 10 клас - ІІІ місце (інформаційні технології)
5.Сердюк Микита 10 клас - ІV місце (інформаційні технології)
6.Сердюк Микита 10 клас - ІІІ місце (інформатика)
7.Щербакова Діана 9 клас - І місце (інформаційні технології)
8.Щербакова Діана 9 клас - І місце (математика)
9.Кизило Володимир 7 клас - ІІ місце (математика)
10.Гончаров Олександр 7 клас - VІ місце (математика)
11.Самарин Євген 6 клас - І місце (математика)
Участь та результати учнів ЗОШ №7 в обласних олімпіадах 2023-2024 н.р.
1.Щербакова Діана 9 клас - ІІ місце (інформаційні технології) - запрошена до участі в всеукраїнському етапі
2.Щербакова Діана 9 клас - ІІ місце (математика)- запрошена до участі в всеукраїнському етапі
Учні приймають активну участь в конкурсах “Бобер” та інтернет – олімпіадах та конкурсах та отримують сертифікати І, ІІ та ІІІ ступенів.
Участь та результати учнів ЗОШ №7 в міських олімпіадах 2024-2025 н.р.
Щербакова Діана 10 клас - І місце (математика)
Кизило Володимир 8 клас - ІІІ місце (математика)
Давидов Ілля 11 клас - ІІІ місце (математика)
Сердюк Микита 11 клас - І місце (інформатика)