Основні вимоги до розробки проєктів
Кожен проєкт повинен включати наступні компоненти:
1. Тривалість проєкту – опис наближеного часу (в уроках), необхідного для виконання проєкту.
2. Стандарти – посилання на освітні стандарти.
3. Завдання проєкту в цілому та по уроках – визначення конкретних задач уроку, які дозволяють вчителям врахувати здібності окремих учнів та класу та внести необхідні корективи.
4. Задача для учнів з вимогами та критеріями за підсумками роботи – інформація, яка повинна стати джерелом натхнення для ваших учнів. Над якою задачею вони повинні працювати у проєкті? Хто буде входити в їх команду? Яка у них буде роль?
5. Інструкція для навчання та досягнення результату – конкретні покрокові інструкції по навчанню роботі з конкретними ресурсами, обраними для реалізації проєкту та його презентації.
6. Деталі проєкту – загальна інформація про проєкт та детальна інформація про необхідну підготовку для досягнення успішного результату.
7. Вимоги до технологічних вмінь учнів – перелік необхідних умінь та навичок для виконання даного проєкта.
8. Використання технологій у класі – перелік необхідних програм та інтернету.
9. Матеріали для вчителя – матеріали, які повинні бути для реалізації проєкту (покрокові навчальні інструкції). Приблизне планування проєкту та окремих занять.
10. Класна робота – опис перебігу роботи над проєктом, починаючи зі вступу. Рекомендації по стратегіям та процедурам об’єднання учнів у групи. Опис кінцевого продукту, який повинні отримати учні в кінці.
11. Поради по оцінюванню – опис методів оцінювання з прикладами рубрик, які дозволяють легко і точно оцінити роботу школяра.
12. Стратегії роботи на уроці – підказки по проблемам, а також пропозиція додаткових альтернативних завдань для груп. Тут можуть знаходитися рекомендації по диференціації завдань до рівня компетенції учнів.
13. Рекомендовані сайти –Посилання на сайти, які мають відношення до проєкту. Важливо перевіряти всі сайти перед початком роботи.
14. Додаткові довідникові матеріали та ресурси – опис підручників, журналів, відеоматеріалів та інших матеріалів, рекомендованих у якості вихідної точки для збору необхідних матеріалів для підготовки до проєкту. Перелік ресурсів, доступ до яких буде потрібен учням під час заняття, а також ресурсів, які вчителя можуть забажати використовувати при підготовці.
У якості альтернативних форм представлення результату можна запропонувати учням наступне:
Ø Презентація;
Ø Газета;
Ø Інформаційний бюлетень;
Ø Буклет;
Ø Веб-сайт;
Ø Реферат;
Ø Відеофільм;
Ø Карта знань.
Проєкт «Інформаційний бюлетень» (10-15 годин) - учні створюють шкільну або міську газету (бюлетень) за допомогою програми Word.
Завдання проєкту:
- Вивчити етнічні питання, пов’язані з видавничою діяльністю: авторське право, плагіат, цензура;
- Вивчити питання по темах деяких шкільних предметів;
- Вивчити рекомендації з написання статей та журнальні стилі;
- Створити структуру та оформлення інформаційного бюлетеня.
Для виконання завдань проєкту учням потрібно вивчити етнічні питання, пов’язані з журналістикою та видавничою діяльністю, зібрати необхідну інформацію, написати статті, відформатувати всі матеріали та смакетувати готову продукцію (журнал, бюлетень, газету). Публікація повинна включати чотири статті з новинами та дві статті постійних розділів. Протягом проєкту учні повинні знайти відповіді на питання:
Яким чином новини можуть відображати цінності суспільства?
Які теми шкільних предметів цікаві широкому колу читачів?
Яким чином залежить форма та зміст друкованої продукції від цільової аудиторії?
Проєкт «Маркетинговий план» (10-15 годин) - учні створюють план маркетингу для нового товару або послуги, використовуючи програми Word, Excel, PowerPoint, карти знань.
Завдання проєкту:
- Проаналізувати молодіжний ринок;
- Створити лист-опитування;
- Обрати товар для реклами;
- Створити план ціноутворення;
- Вивчити питання справедливості у рекламі;
- Створити різноманітні рекламні матеріали (рекламний буклет, флаер, прес-реліз);
- Створити презентацію, яка переконую «раду директорів компанії» в необхідності вибору даного товару для просунення на ринок.
Даний проєкт призначено для підвищення цікавості учнів до кар’єри в області маркетингу та бізнесу, а також повинен допомогти їм отримати початкові знання в області маркетингу, зв’язків з громадськістю та принципів управління, необхідних для запуску нового товару (послуги). Учні повинні не тільки створити план маркетингу та реклами для нового товару, який самі розробили, але й вигадати та реалізувати рекламну кампанію для продажу товару, включаючи аналіз витрат та прогнозування. Протягом проєкту учні повинні знайти відповіді на питання:
Які фактори викликають у людей бажання купити товар?
Що складає основу будь-якого маркетингу?
Проєкт «Портфоліо для успішної кар’єри» (10-15 годин) - учні створюють базу професій, вивчають різні посади та розвивають навички пошуку роботи, використовуючи програми Word, Excel, PowerPoint, Access.
Завдання проєкту:
- Почати формулювати цілі кар’єри та з’ясувати процесії, які їх цікавлять;
- Вивчити обрані професії;
- Зібрати, класифікувати та розсортувати дані у базі професій;
- Скласти резюме для прийому на роботу;
- Розвивати навички проведення інтерв’ю за допомогою рольових ігор;
- Скласти та підготувати портфоліо власної кар’єри в електронному вигляді, тобто підготуватися до початку професійної діяльності.
У цьому проєкті учням потрібно вивчити цікаві професії та створити базу даних, яка вміщує: назву професії, діапазон заробітної плати, необхідні навички роботи та освіти, а також джерела додаткової інформації. Протягом проєкту учні повинні дати відповіді на наступні запитання:
Як досягти успішної кар’єри?
Який спектр престижних професій, який надається суспільством?
Проєкт «Грамотний покупець» (10-15 годин) - учні проводять аналіз цін на ринках продовольчих товарів, використовуючи програми Word, Excel, PowerPoint.
Завдання проєкту:
- Зрозуміти принципи, які лежать в основі прав та обов’язків покупців;
- Провести аналіз цін на продовольчі товари;
- Підвести підсумки результатів дослідження команди та створити підсумкову презентацію з діаграмами.
У даному проєкті учні повинні створити меню обіду з п’яти страв на двох; вивчити магазини різних типів; провести порівняння цін на продукти в різних магазинах тощо. Учням поставлена задача вести детальний облік даних та підготувати звіт-презентацію для класу. Протягом проєкту учні повинні дати відповіді на запитання:
Як стати більш грамотним покупцем?
Як можна скоротити витрати на закупку продуктів?
Проєкт «День народження» - (10-12 годин) - учні проводять аналіз ринку розваг, використовуючи програми Word, Excel, PowerPoint, Publisher, веб-сайт.
Завдання проєкту:
- Проаналізувати наявні організації у галузі розваг;
- Проаналізувати наявні у них послуги у розвагах та придумати щось оригінальне для своїє фірми;
- Придумати меню, яке буде влаштовувати як доросле населення, так і малечу, враховуючи вимоги та можливості майбутніх замовників;
- Вигадати піар-захід, який привабить якнайбільше відвідувачів;
- Продумати грамотну рекламну кампанію фірми;
- Зробити професійну презентацію своєї діяльності.
У даному проєкті учням потрібно розробити все, що необхідно для проведення дня народження замовниками саме в їх фірмі:
- Сценарій свята (Word)
- Кошторис на певну кількість осіб (Excel)
- План розсадки гостей (карта знань або графічний редактор)
- Листівку з рекламою заходу (Publisher)
- Візитівку закладу (Publisher)
- Меню з грамовками, складом болюда та ціною (Word)
- Сторінку закладу на веб-сайті
- Презентацію свого закладу та його захист (Чому саме вас потрібно обрати? – реклама, скидки, акції тощо)
Проєкт «Розроблення власного бізнесу» - (10-12 годин) - учні розроблюють концепцію власного бізнесу, використовуючи програми Word, Excel, PowerPoint, Publisher, веб-сайт.
Проєкт «Історія великих винаходів» - учасникам проєкту пропонується вивчити вплив винаходів минулого на сучасне життя на прикладі великих винаходів та їх винахідників. Учні повинні дати відповідь на питання: чому одні винаходи, зроблені багато років тому, використовують дотепер, а інші давно забуті?
У рамках проєкту можна провести дискусію про значення винаходів минулого, створити веб-сторінки, презентації та інші матеріали про історії видатних винаходів. Однією з найбільш ефективних форм подання результату цього проєкту може бути стрічка часу (малюнок з0 гіперпосиланнями).